Perpisahan 2009

Detik tika ini adalah bertarikh 29hb Disember 2009..maknanya lagi 2 hari maka tahun 2009 akan meninggalkan kita..Perpisahan tahun 2009 pasti terjadi..Pelbagai kejadian dan dugaan yang Aku terima sepanjang tahun..apa pun diharapkan hidup Aku dan kita semua senantiasa didalam redhaNYA..

YA ALLAH janganlah KAU pesongkan hati ini setelah ENGKAU beri petunjuk..

Manisnya hidup di dalam ISLAM dan IMAN..tidak dapat ditukar dengan apapun yang ada di dunia ini.

Seketika..Aku leka mendengar celotehan dan azam setiap pendengar yang menelefon Radio IKIM..terdetik dihati untuk menzahirkan sesuatu di dalam blog ini sempena penghujung tahun 2009..Apakah berkesempatan lagi aku menikmati hidup sebahagia ini dibawah naungan ALLAH yang Maha Esa...ataupun...sesaat tika ini pada tahun hadapan Aku kembali menemui tuhanku yang Maha Pencipta...tiada siapa yang tahu..

Asyik di dalam lamunan tiba2 berkumandang lagu Doa Perpisahan daripada Brothers dari corong radio...hayatilah jap lagu ini...


************************************
Doa Perpisahan
Album : Teman Sejati
Munsyid : Brothers
http://liriknasyid.com
************************************

Pertemuan kita di suatu hari
Menitikkan ukhuwah yang sejati
Bersyukurku kehadap Illahi
Di atas jalinan yang suci

Namun kini perpisahan yang terjadi
Dugaan yang menimpa diri
Bersabarlah diatas suratan
Kutetap pergi jua

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Alloh bantulah hamba-Mu

Mencari hidayah dari pada-Mu
Dalam mendidikan kesabaranku
Ya Alloh tabahkan hati hamba-Mu
Diatas perpisahan ini

O.. uwo.. ho..

Teman betapa pilunya hatiku
Menghadapi perpisahan ini
Pahit manis perjuangan
Telah kita rasa bersama
Semoga Allah meredhoi
Persahabatan dan perpisahan ini
Teruskan perjuangan

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Alloh bantulah hamba-Mu

Senyuman yang tersirat di bibirmu
Menjadi ingatan setiap waktu
Tanda kemesraan bersimpul padu
Kenangku di dalam doamu
Semoga... Tuhan berkatimu

***************************************


Tidak keterlaluan jika aku kaitkan lagu ini dengan suatu ketika kehidupan aku pada 1 tahun yang lalu...

Pertemuan yang tidak dijangkakan menitikkan ukhuwah yang suci dan sejati..dan hasilnya terjalinlah jalinan yang suci..aku diijabkabulkn...22 Mac 2008...bersamaan 2 hari sebelum Maulidul Rasul..dengan pemuda pilihan hatiku..seorang hamba ALLAH yang taat kepada Tuhannya...berhati budiman dan beriman..YA ALLAH..Aku bahagia..kami berdua bahagia..Kami bersama-sama bersujud syukur kepadaNYA..Dunia adalah kami yang punya..melayari bahtera perkahwinan mengikut asuhan ISLAM..




Hanya 6 bulan usia perkahwinan kami..namun kini perpisahan yang terjadi..dugaan menimpa diri...bersabarlah diatas suratan...kau tetap pergi jua..pergi..menemui ALLAH Yang Esa..Tanggal 2hb Oktober 2008 bersamaan 2 Syawal 1429 (pagi hari raya kedua)jam 8.49 pagi...



Kau Pergi jua..tika semua umat ISLAM sibuk menyambut Hari Raya Aidilfitri..YA ALLAH ku mencari hidayah dari padaMU..dalam mendidik kesabaranku..YA ALLAH tabahkan hati hambaMU ini diatas perpisahan ini...

Tiada siapa yang menjangka..kita hanya merancang tapi tuhan yang menentukan..siapa terfikir dan dapat menjangka..Syg pergi jua ketika diatas tikar sejadah berbicara bersama Tuhanmu...dari segi zahir..indahnya keadaan tika kau dijemput Tuhanmu..terpancar seri diwajahmu disaat kau dikapankan..Aku bahagia melihatnya..ada petanda kau diterimaNYA..dan engtah kenapa hatiku dapat merasakan kau bahagia bersama TuhanMu disana..senyuman yang tersirat dibibirmu..peluh dipipimu..menjadi ingatan setiap waktu...semoga tuhan berkatimu sayang...Amin..AL-Fatihah

Aku bertuah kerana walau seketika dapat bersama insan yang dapat mendidik jiwaku mengenali rasulnya dan mencintai tuhannya...Moga ALLAH meredhai dan memberkati kita semua...Amin

Aku merasakan kemanisan DugaanMU Tuhan....Aku mengharapkan redhaMU Tuhan..Aku mengharapkan Keampunan DariMU..Aku sedar KAU sedang berbicara denganku..Aku amat memerlukan bimbingan terus dariMU...Pandanglah daku YA ALLAH..

Tuhan hadiahkanlah kasih MU kepadaku...Tuhan kurniakanlah rinduku kepada MU..Moga ku tahu...Syukurku hanyalah milik MU....Terimalah Aku yang kerdil ini sebagai hamba Mu YA ALLAH...Janganlah KAU pesongkan hatiku setelah ENGKAU memberi petunjuk....AMIN

0 comments: